Как с изображенията да ангажирате по-ефективно потребителите

Отдавна е доказано, че визуалната информация се обработва от човешкия мозък 60 хил. пъти по-бързо от каквото и да било текстово съдържание.

Ето защо вашите услуги или продукти ще се продадат сами, ако им дадете възможност и време. Уеб дизайнерите знаят колко голяма е силата на визуалното съдържание да въздейства емоционално.

Изображенията са незаменим инструмент за моментално грабване на вниманието на потребителите и играят голяма роля не само за разграничаване на продуктите, но могат да послужат да се преодолеят и езиковите бариери.

Изборът на подходящи картинки ще ангажира по-ефективно потребителите и ще направи сайта ви по-продуктивен.

Има различни добри практики и принципи при използването на изображенията в дизайна на даден уеб сайт, в това число и на такъв за търговия онлайн.

  • Качествен снимков материал

На първо място – с качеството не трябва да се прави компромис. Всяко качествено и професионално заснето изображение прави добро впечатление и със сигурност представя по-добре вашия бизнес, услуга или продукт.

Може да наемете фотограф или да използвате сток фотографията, макар че е възможно потребителите да разпознаят сток снимките.

Важно е и да обърнете внимание на размера на изображенията. Най-добре да са големи и с висока резолюция, съобразени с дизайна на съответната страница, но и достатъчно големи, за да привлекат внимание.

При избор на изображения за уеб сайт с адаптивен дизайн подходящата резолюция може да се постигне със съществуващи софтуерни инструменти, позволяващи интерактивно генериране на границите.

  • Релевантни изображения

Всяко изображение представя същността на даден бранд, така че трябва да прецените дали е израз по някакъв начин на вашето послание. Ако това е така и изображенията ви се вписват в контекста не само на страницата, но и подсилват ефекта на останалото съдържание, тогава ще могат да подтикнат потребителя към действие, което вие искате.

  • Различни видове картинки

За да се представи дадена услуга, продукт или идея, може да се използват както снимки, така и илюстрации.

Снимките са по-подходящи, ако искате да покажете материални обекти или да разкажете история, докато с илюстрациите може най-ефективно да се представят концепции и идеи.

Най-добре снимките да са на истински хора, което скъсява разстоянието между бранда и потребителите и поражда доверие. Добре е такива снимки да са на един основен обект с характеристики на потребител на сайта.

  • Смесване на снимките с дизайна на страницата

При избора на изображения трябва да съобразите дали те отговарят на цялостната концепция на уеб сайта. Стандартен начин за постигане на изчистеност и елегантност е комбинирането на голямо главно изображение с бели пространства.

  • Ефективност на снимките в онлайн магазин

За да могат потребителите да оценят характеристиките на даден продукт, снимките трябва да подчертават неговата естетика, надеждност, функционалност, здравина и др.

За създаване на по-ефективно потребителско изживяване, най-доброто разположение на секцията с продуктови снимки е в горния край на екрана. Те трябва да са достатъчно големи и да могат да се увеличават частите им за по-детайлно разглеждане.

Ако изберете и използвате изображенията за вашия уеб сайт правилно, те не само ще представят полезна информация, но и ще ангажират и вдъхновяват потребителите.