Защо е важно да инвестираме в SEO оптимизация на сайт?

Една бърза справка в интернет търсачките показва, че десетки, та даже стотици хиляди българи има своите сайтове. Последните са лични, фирмени, корпоративни и така нататък. Едни са за забавление, а други за печелене на пари. Тук възниква въпросът, защо е толкова важно да се инвестират пари в SEO оптимизация и има ли тя някакъв ефект към актуалната 2020 година?

Какво е SEO и как да го използваме?

Техническата абревиатура SEO означава Search Engine Optimisation или иначе казано оптимизация за търсещи машини. Търсачките като Google, Yahoo, Bing, Yandex и други имат своите алгоритми, за да избутват по-напред сайтове по търсене на определена ключова дума. И, като всяко едно нещо и тази математика може да бъде прихваната от експертите, за да Ви помогнат да оптимизирате проекта си, така че той да бъде конкурентен и да получава трафик от търсене.

SEO може да бъде вътрешно и външно. Вътрешното SEO се нарича On site и / или On Page оптимизация. В определени случаи това са две различни неща, като първото важи за главната страница на уебсайта, а второто за отделните страници. Въпреки всичко идеята е да изградите добро съдържание, което да бъде форматирано по правилен начин и да включва ключови думи и техните синоними, за да бъде разпознато и съответно индексирано от роботите на търсачките.

Следващият вариант е Off Page SEO, което се познава и под името Link Building, тъй като изисква създаване на външни връзки от релевантни сайтове към вашата онлайн платформа. Линковете биват Do follow, които се следват от търсачката и No follow, които са удобни за създаване на навигация в сайта, прибавяне на партньорски връзки и линкове, които не искате да се класират в търсещите машини. Създаването на линкове се прави от специалист и отнема дълго време.

Как се прави SEO оптимизация през 2020 година?

В миналото беше достатъчно да имате сайт и да му сложите няколко линка от форуми или директории за линкове или статии. По този начин страниците Ви придобиваха тежест и скоро виждахте резултатите в Google SERP и останалите търсачки. Днес обаче нещата не стоят по същия начин, тъй като се появиха наказателни филтри и рестрикции за спам линкове, прекомерно използване на ключови думи в съдържанието, опити за манипулации и прочие подривни действия.

В наши дни е полезно да правите нещата по натурален начин. Това е така нареченото White HAT SEO, което залага най-вече на качественото съдържание, което се предава по различни канали. Така например, ако потребителите намерят сайта Ви за интересен, то те ще го споделят в социални мрежи, ще напишат статия за вашата работа, ще получите линкове от авторитетни източници и така нататък. Разбира се и тук има изключения, които могат да бъдат постигнати от добър експерт в SEO, който да оптимизира сайта ви, така че той да получи внимание.

В обобщение

Имайте предвид, че SEO не е лесна задача и изисква време и пари. Годините, които посветите на оптимизация на сайта Ви, не са напразно загубено време. Точно обратното. Рано или късно ще осъзнаете, че сте на прав път и сте отделили средства, за да развиете максимално вашия бизнес. Поглеждайки към трафика на сайта и установявайки, че той се класира по десетки доходоносни ключови думи, ще се зарадвате на резултатите, които са видими и лесни за разбиране. Повече клиенти, повече абонаментни, повече търсения и респективно повече пари във вашата каса.

Вашият коментар