Защо е важно да инвестираме в SEO оптимизация на сайт?

Една бърза
справка в интернет търсачките показва, че десетки, та даже стотици хиляди
българи има своите сайтове. Последните са лични, фирмени, корпоративни и така
нататък. Едни са за забавление, а други за печелене на пари. Тук възниква
въпросът, защо е толкова важно да се инвестират пари в SEO оптимизация и има ли тя някакъв ефект към
актуалната 2020 година?

Какво е SEO и как да го използваме?

Техническата
абревиатура SEO означава Search
Engine Optimisation или иначе казано
оптимизация за търсещи машини. Търсачките като Google, Yahoo, Bing,
Yandex и други имат своите
алгоритми, за да избутват по-напред сайтове по търсене на определена ключова
дума. И, като всяко едно нещо и тази математика може да бъде прихваната от
експертите, за да Ви помогнат да оптимизирате проекта си, така че той да бъде
конкурентен и да получава трафик от търсене.

SEO може да бъде
вътрешно и външно. Вътрешното SEO се нарича On site и / или
On Page оптимизация. В
определени случаи това са две различни неща, като първото важи за главната
страница на уебсайта, а второто за отделните страници. Въпреки всичко идеята е
да изградите добро съдържание, което да бъде форматирано по правилен начин и да
включва ключови думи и техните синоними, за да бъде разпознато и съответно
индексирано от роботите на търсачките.

Следващият
вариант е Off Page SEO, което
се познава и под името Link Building, тъй като изисква създаване на външни връзки от релевантни сайтове към
вашата онлайн платформа. Линковете биват Do follow, които се следват от
търсачката и No follow, които са
удобни за създаване на навигация в сайта, прибавяне на партньорски връзки и
линкове, които не искате да се класират в търсещите машини. Създаването на
линкове се прави от специалист и отнема дълго време.

Как се прави SEO оптимизация
през 2020 година?

В миналото беше
достатъчно да имате сайт и да му сложите няколко линка от форуми или директории
за линкове или статии. По този начин страниците Ви придобиваха тежест и скоро
виждахте резултатите в Google SERP и останалите търсачки. Днес обаче нещата не стоят по същия начин, тъй като
се появиха наказателни филтри и рестрикции за спам линкове, прекомерно
използване на ключови думи в съдържанието, опити за манипулации и прочие
подривни действия.

В наши дни е
полезно да правите нещата по натурален начин. Това е така нареченото White
HAT SEO, което залага най-вече на
качественото съдържание, което се предава по различни канали. Така например,
ако потребителите намерят сайта Ви за интересен, то те ще го споделят в
социални мрежи, ще напишат статия за вашата работа, ще получите линкове от
авторитетни източници и така нататък. Разбира се и тук има изключения, които
могат да бъдат постигнати от добър експерт в SEO, който да оптимизира сайта ви, така че той да
получи внимание.

В обобщение

Имайте предвид,
че SEO не е лесна задача и
изисква време и пари. Годините, които посветите на оптимизация на сайта Ви, не
са напразно загубено време. Точно обратното. Рано или късно ще осъзнаете, че
сте на прав път и сте отделили средства, за да развиете максимално вашия
бизнес. Поглеждайки към трафика на сайта и установявайки, че той се класира по
десетки доходоносни ключови думи, ще се зарадвате на резултатите, които са
видими и лесни за разбиране. Повече клиенти, повече абонаментни, повече
търсения и респективно повече пари във вашата каса.