10 начина да се сдобием с добри тематични линкове към нашия сайт

В наши дни успешната SEO оптимизация на сайт зависи от различни фактори. На първо място е качественото съдържание, което трябва да присъства на страниците Ви, но освен него се взимат предвид скоростта на зареждане, user-friendly интерфейсът и не на последно място външната оптимизация (Off-page), която е позната и под името link building (изграждане на линкове).

Хиперлинковете се
делят на dofollow и nofollow, като първите казват на търсачката да
проследи дадената връзка, а вторите служат по-скоро, за да подобрят навигацията
и да изпратят потребителя от една важна страница на друга. За успешния Ви
линкове профил обаче, трябва да присъстват и двата вида линкове, а преимущество
имат тези, които търсещата машина следва.

От голяма важност е линкът да идва от проверен източник, който няма за цел да прави SPAM, а да даде полезна информация на потребителя. Ето защо е важно да имате тематични връзки към уебсайта си. Така например, ако имате сайт за автомобили, то линковете Ви трябва да идват от подобни страници, насочени към транспорта, сервизите, авто частите, авто новините и тем подобни. Само по този начин препратката ще бъде стойностна и ще можете да вземете максимума от нея.

Не забравяйте
обаче да проверите и параметрите на линковете. За целта се използват различни
софтуери за измерване на DA – Domain Authority и PA – Page Authority. Не на последно място идват и характеристиките TF
– Trust Flow и CS – Citation
Flow. От всичко това ще установите
каква е силата на даден линк, както и дали той е подходящ за сайта ви. В нашата
статия Ви предлагаме 10 начина да се сдобиете с добри тематични линкове, които
да Ви бутат напред в интернет търсачките.

1 – Гест блогинг (Guest Blogging)

Гостуващите
блогъри станаха много модерни в последно време. Те имат какво да споделят с
широката общественост и за целта използват различни ресурси, за да стигнат до
читателя. За да вземете линк от чужд сайт, трябва да напишете наистина добра
статия, която да се индексира от търсачките и да има стойност. Добър пример за
гост блогване в България са интервютата публикувани в корпоративните блогове. В
тях се споделят тайни от бизнеса и се дава адекватно мнение. В средата или края
на материала се поставя линк към вашия уебсайт.

За да намерите
предложения за гест блогинг можете да разгледате различните форуми или да
потърсите в Google. Главната
идея е да станете гост – автор на статии свързани с вашата ниша. Не е
достатъчно да намерите поредната директория или блог на общата тематика, в
който да публикувате някакво съдържание с линк. Идеята е да намерите сходен
източник на информация.

2 – Купуване на тематични хиперлинкове

Това е другият
вариант, при който да получите тематичен линк. И, макар че в наши дни се
твърди, че търсачките и по-скоро Гугъл гледат с лошо око на купуването на
линкове, то едва ли може да се разбере кога една връзка е платена, ако идва от
естетически издържан източник, който не препълнен с препратки и има добри
отзиви за него. Покупка на тематични линкове може да се направи от медийни
сайтове, сайтове със сходна на вашата тематика, блогове, форуми и други.

Все пак не
прекалявайте с връзките, за да не си навлечете наказание от търсещите машини.
Бъдете скромни и купувайте само силни линкове, които да Ви качат нагоре в
класирането. Три или четири линка в рамките на седем дни са едно добро начало,
с което да стартирате външната оптимизация. По-нататък можете да
надграждате, стига да имате достатъчно средства за целта.

3 – Коментари в блогове и сайтове

Някои блогове и
сайтове в нета Ви позволяват да поставите коментар под дадена статия. В този
ред на мисли можете да потърсите тематични източници, в които да коментирате.
Ако сте истински добър в нишата, с която се занимавате, то със сигурност има
какво интересно да споделите. В никакъв случай не използвайте старите похвати,
където пишете, че сайтът е супер и пласирате линка си. Развийте темата, дайте
полезно решение на проблемите и бъдете добър коментатор. В такъв случай
коментарите Ви ще бъдат одобрени, и ще получите желания линк.

4 – Постове във форумите

По всяка
вероятност съществуват тематични форуми, които отговарят на бизнеса ви. В
интернет пространството съществуват форуми за автомобили, предприемачи, спорт,
мода, строителство и така нататък. Изберете си един от тях и изградете
натурален профил. Под натурален имаме предвид профил, който не е създаден, с
цел да се сложи поредната връзка, а такъв, който ще бъде полезен за всички
читатели. С времето ще станете част от форума и ще получите кредит на доверие.
В такъв случай няма да бъде никакъв проблем да пласирате линк към уебсайта ви.

5 – Линкове от профили

Силни линкове
могат да се вземат и от сайтове с добри параметри, които позволяват да
публикувате URL адрес. Така
например, ако имате спортен сайт, можете да се регистрирате в някоя спортна
медия, а след това да изградите профила си поставяйки хиперлинк в определеното
за това поле. Разбира се, не бива да го правите, за да спамите, а е нужно да
сте активни в сайта. Това значи да гласувате за публикациите, да коментирате и
да вземете някакво отношение.

6 – Създаване на мобилно приложение

При положение, че
създадете мобилно приложение, което да е полезно за потребителите, то няма
никакъв проблем да сложите линк в него, който да Ви носи таргетиран трафик.
Един елементарен пример, който можем да дадем е с апликация за следене на
футболни резултати. Тя е безплатна и може да се намери свободно за
операционните системи Android и IOS. Много хора я
използват, но когато я отворят ще видят адреса на вашия сайт за футболни
новини. Голяма част от потребителите ще посетят сайта Ви и нищо чудно да се превърнат
във ваши потенциални клиенти.

7 – Собствен PBN (Personal Blog Network)

За да обясним какво е PBN ще дадем един кратък пример. Това е частна мрежа от блогове, които са насочени към вашата тематика. Те могат да бъдат определени и като сателити на сайта Ви, но от водещо значение е всеки от тях да бъде на различен хостинг, с различен IP адрес. Тази персонална блог мрежа ще Ви служи за създаване на връзки към основния сайт, както и за размяна на линкове с други тематични блогове, в които можете да публикувате връзки.

8 – PR публикации

Тези, които имат
добри писателски умения и познания в областта на PR-а, могат да създадат
публикации, които да стигнат до широката общественост чрез интернет. Една
успешна PR публикация във вашата
ниша може да стигне до огромен брой хора, ако споделената информация е
стойностна и полезна. Отзвукът в медиите може да бъде много голям, ако се
постараете.

9 – Социални медии

Социалните медии
са друг източник на линкове. Обикновено връзките при тях са nofollow, но това не ги обезценява. Взимайки линк
от социална мрежа (Facebook, Twitter, Linkedin) можете да си докарате трафик към сайта, както и да
разнообразите линковия профил. Има и трикове, с чиято помощ да изградите
страници притежаващи dofollow линкове със силни параметри. Ето за това, не бива да забравяте соц.
мрежите, когато стартирате линк билдинга към проекта си.

10 – Събития

Днес все по-често срещаме бизнеси, които организират мероприятия, с цел да презентират бранда и услугите си. По тези мероприятия се виждат големи платна, на които е изписан адресът на сайта. Много от присъстващите влизат на страниците на фирмите, за да получат допълнителна информация, а част от тях поставят URL-а в своите сайтове. По този начин се получават хубави и мощни линкове, с чиято помощ проектът Ви ще върви напред и нагоре.

Искате да сте успешни в Интернет, но все още нямате уебсайт? Направете запитване още днес на нашия сайт –https://mintsoft.bg/izrabotka-na-sait.html

Comments are closed.