4 инструмента, които ще увеличат печалбите от сайта Ви

Ако планирате изработка на фирмен уеб сайт или искате да увеличите приходите от вече съществуващия си – тази статия е специално за Вас. В материала ще говорим за най-популярните инструменти, които са задължителни за добрата работа на всеки сайт, както и съвети за ефективното им използване. Подготвили сме специален бонус и за онлайн магазините

4-те инструмента, които са задължителни за всеки сайт

Google Search Console

Изключително популярен инструмент на Google, който, както сигурно се досещате е свързан с показването на сайта в търсачката. Задължителен е за всеки сайт, без значение от какъв тип е той. Search Console е „връзката“ между търсачката и собственика на сайта и единственият начин да покажем на Google как искаме нашият уебсайт да изглежда при потребителско търсене.

Чрез този инструмент можете да:

Получаване на известия за проблеми със сайта

Ако има някакъв проблем с индексирането или се е появила грешка ще получите известие по email на момента. Нещо повече, за всички проблеми има детайлно ръководство как да бъдат решени с примери. Типичен пример за много важна грешка, която може да създаде сериозни проблеми с взаимодействието между потребителите и сайта е 404 error на страница, към която сте поставили вътрешен линк. Тези счупени връзки са не само голям SEO проблем – те са доста неприятни за самите потребители, които вече са открили сайта и се опитват да намерят търсената информация.

Заявка за индексиране на URL адрес

URL адресите често се индексират сами след определено време, което е индивидуално за всеки сайт според авторитета, големината му и честотата, в която се публикува. Например, ако вие имате новинарски сайт, където публикувате по 50 статии дневно най-вероятно новото съдържание ще се появи в индекса на Google до няколко минути. В някои случаи и при повечето нови сайтове този процес може да бъде твърде дълъг и точно това е причината да използвате инструмента. С това не бива да се прекалява, тъй като най-доброто индексиране е естественото.

Изпращане на Sitemap (карта на сайта)

XML картата на сайта съдържа връзки към всичките страници и публикации. Изпращайки линка към sitemap-a си чрез специалния инструмент на Google съдържанието ще бъде индексирано много по-бързо, тъй като ботовете ще посещават директно sitemap-а, където е цялото ново съдържание. Ако използвате CMS като WordPress можете лесно и бързо да настроите динамична карта на сайта чрез безплатен plugin.

Съвет: Винаги използвайте динамична карта на сайта. Тя може да бъде генерирана от безплатно разширение за повечето CMS като WordPress.

Прочетете още: Какво е CMS и подходяща ли е за създаване на уеб сайт на моята фирма?

Проследяване на ефективността в търсещата машина

Може да видите точно колко пъти посетителите са кликнали върху Вашия резултат в търсачката, както и процента от импресиите (преглеждания на страницата от резултата по дадена ключова дума), които сте успели да превърнете в посетители – CTR. Това е изключително важно, защото дори да се класирате в „челната тройка“ е възможно да нямате достатъчно посещения, а така ще разберете точно какво трябва да подобрите. В случая – Вашите мета заглавия и описания.

Google Analytics

Безспорно това е най-популярният инструмент от списъка – използва се от почти всички сайтове в интернет. Чрез Analytics може да получавате точна информация за това колко потребители са посетили сайта Ви, но и не само. Ето част от полезните функционалности, от които може да се възползвате:

Процент на отпадане

Мощен инструмент, с който да анализирате кои страници взаимодействат достатъчно добре с потребителите и кои имат нужда от подобрение. Чрез него имате възможността да виждате колко време посетителите прекарват на дадена страница от сайта. Хората, които са прекарали под 1 минута в сайта формират т.нар. „процент на отпадане“ или bounce rate. Колкото по-висок е той, толкова по-малко приходи ще имате, независимо дали продавате нещо чрез платформата си или разчитате на монетизиране чрез рекламно съдържание на принципа PPC (pay per click). Често трафикът от социалните мрежи отбелязва значително по-висок процент на отпадане, тъй като потребителите, идващи от там рядко имат намерение да се съсредоточават върху информацията, която им се поднася. Ако разчитате основно на посетители от Google и сте оптимизирали достатъчно добре страниците си не би трябвало да имате подобен проблем.

Демографски данни

Какво по-ценно за дигиталния маркетинг от това да знаете каква е Вашата аудитория? Чрез Analytics ще получавате детайлни статистики по пол, възраст, доходи на населението и много други. Това от своя страна Ви дава възможност да адаптирате съдържанието на сайта си към основната аудитория, която го посещава и по този начин да подобрите взаимодействието с тях.

Източници на трафик

По-горе споменахме, че потребителите от различните платформи като форуми, социални мрежи, новинарски портали и Google organic search имат различно поведение и взаимодействат с различно съдържание. Именно затова е важно да знаете от къде идват посетителите на сайта. Да си представим, че имате блог с основен източник на трафик Google органични търсения. В този случай е добре да се фокусирате върху по-дълги, съдържателни материали. Но ако генерирате посещения благодарение на популярните социални мрежи като Facebook определено ще е по-правилен избор да се фокусирате върху viral статии и снимки.

Синхронизиране с Google Ads

Безценна функционалност за сайтовете, които използват рекламната мрежа на Google. Една от причините Google Ads да е толкова популярен избор сред бизнесите, които търсят начини да рекламират онлайн е именно възможността да се направи връзка между всички услуги на софтуерния гигант и по този начин ефективността да бъде драстично увеличена. Правейки синхронизацията и трансфера на данни ще получавате повече таргетиран трафик, който да донесе конверсии, тъй като изкуственият интелект ще знае точно кои потребители са най-заинтересовани точно от Вашия продукт/услуга

Hubspot

HubSpot е една от най-големите компании, предлагащи решения за по-добър дигитален маркетинг на пазара. Портфолиото им от услуги е изключително голямо, затова ще се спрем само на някои от вариантите. По-голямата част от услугите са напълно безплатни.

Landing Pages

Безплатен инструмент, с който да създавате страници, където да събирате информация от потребителите. Добър начин да натрупате хора, които се записват за email бюлетина Ви или да създадете лендинг страница, където директно да продавате продукта си.

Форми за контакт

Създайте форма за контакт с визуалния редактор, копирайте предоставения код и го поставете на сайта си. По този начин получавате готова контактна форма за по-малко от минута, а имейлите ще пристигат директно във Вашия акаунт, където имате разнообразни маркетингови инструменти за взаимодействие с потенциалните клиенти.

Цялостни кампании

Чрез инструмента Campaigns на HubSpot можете да изграждате цялостни маркетингови кампании, използвайки всички изброени до момента инструменти и да следите тяхната ефективност в последствие. Платформата предлага детайлна проследимост на приходите, получени от всяка кампания.

CTA бутони

CTA (Call to Action) бутоните са добър начин да насочите вниманието на потребителите към страниците за поръчка, контакт и запазване на среща. Както се подразбира от името им това са бутони, при чието натискане се отваря страница от сайта, където потребителите да извършат действие. Ако те се открояват и са достатъчно атрактивни ще привлекат вниманието на повече потребители, които искат да се свържат с Вас.

Бонус: MailChimp за онлайн магазини

MailChimp е известен маркетингов инструмент, служещ за изпращане на имейли до голям брой потребители. Това не е уникална услуга – има много компании, предлагащи тази възможност на клиентите си. Специалното на Mail Chimp е възможността за пълна автоматизация на ecommerce съобщенията с изключително добра проследимост на резултатите от кампаниите.

С безплатната регистрация може да изпращате имейли на до 2000 потребители. Ето част от възможностите за автоматизация:

  • Имейли при изоставена количка (неплатена поръчка);
  • Персонализирано съобщение за нови клиенти;
  • Препоръки за сходни продукти на база предходна поръчка на същия клиент;
  • Специални награди/поощрения за редовни клиенти;

Синхронизирането с Вашия магазин става чрез API. Ако ползвате CMS като WordPress това става с инсталирането на 1 плъгин и всичко отнема по-малко от 2 минути.

Надявам се, че статията Ви е била полезна 🙂

Вашият коментар