Глобалната пандемия изправи някои браншове пред фалит, но отвори нови възможности за бизнес, най-вече в интернет. Справки показват, че онлайн магазините за хранителни стоки бележат ръст в продажбите от над 2000% между месеците март и май, сравнено със същия период миналата година. Много от потребителите свикнаха да пазаруват основно онлайн и статистиката показва, че по-голямата част ще продължат да го правят дори и след края на пандемията от COVID-19. Това означава, че като собственик на малък или среден бизнес може да извлечете огромна полза, продавайки продуктите или услугите си в Интернет. Това е валидно независимо дали имате сладкарница и предлагате торти или сте собственик на физически магазин и продавате обувки.
В този материал ще разгледаме основните причини да направите онлайн магазин за бизнеса си
#1 Работи 24/7
Клиентите могат да поръчват по всяко време на денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината, а вие да обработвате поръчките наведнъж и в удобно време.
#2 Предлагате продуктите си навсякъде
В Интернет няма граници! Ако сте собственик на магазин за обувки в София може да достигнете до клиенти във всички градове на България, а защо не и в цяла Европа? С удобните опции за взимане от адрес на изпращача, предлагани от повечето куриерски компании не е нужно дори да напускате магазина си, обслужвайки пратки за друг град или държава. Споменахме ли, че благодарение на гъвкавите опции, предлагани от куриерските фирми може да продавате чупливи или развалящи се хранителни стоки онлайн без да се притеснявате за тях?
#3 Нулеви разходи за търговска площ
Единствените ви месечни разходи са само за хостинг пространство, което на нашите клиенти струва средно печалбата от 1 поръчка*. Да, правилно разбрахте! Дори да продадете продуктите си само на двама потребители може да излезете на печалба от онлайн магазина си и същевременно да спестите разходи за физическа търговска площ.
#4 Промотирате физическия си бизнес
Много от клиентите ни споделят, че са физическите им магазини са посетени от хора, които са открили първо техния уеб сайт. Чрез интернет може да достигнете до много повече потребители на стоките ви, използвайки социални мрежи като Facebook и Instagram или Google реклами/органично търсене на вашата ключова дума (за класиране на първа страница в търсещите машини трябва да бъде направена добра оптимизация за търсачки – SEO)
#5 Поддържате постоянна връзка с редовните си клиенти
Вашите съществуващи клиенти ще могат да правят поръчки в онлайн магазина ви или просто да разгледат какви нови продукти предлагате. В текущата ситуация много от хората предпочитат да не излизат от домовете си, а това означават големи загуби за бизнеси ви, ако той е само физически. Последиците могат да бъдат трайни, а загубата именно на най-ценните ви клиенти – редовните неминуемо довежда до още по-големи загуби или дори фалит.
#6 Нови възможности за маркетинг
Създавайки онлайн магазин ще можете да промотирате бизнеса си по нови, недостъпни до сега начини. Част от тях са:
- Google реклами в търсене/банерни реклами;
- SMM (Social Media Marketing) чрез популярните напоследък социални мрежи като Instagram
- Email Marketing, който ще ви даде възможност да комуникирате с клиентите си постоянно и да им изпращате напълно автоматични персонализирани оферти в зависимост от продуктите, които са купили преди. Това е изключително мощен маркетингов инструмент за превръщане на еднократните клиенти в редовни и ако бъде използван правилно увеличава приходите многократно.
#7 Работите без ограничения дори и по време на пандемията
По време на най-строгите мерки за социална изолация много от бизнесите бяха принудени да затворят напълно, а други решиха да го направят сами поради малкия брой клиенти. Въпреки че по-голямата част от тези рестрикции са вече в миналото, регулациите за брой на хората в помещение, дистанция и изисквания за дезинфекция остават. За вас това означава, че още дълго време няма да можете да работите на пълни обороти, както беше преди началото на кризата. Хубавата новина е, че продавайки онлайн не се налага да спазвате нито една от горепосочените мерки, а това от своя страна ще доведе до драстично намаляване на някои разходи и възможност да имате дори повече поръчки отпреди, тъй като достигате до повече потенциални клиенти.
#8 Възможност за пълна техническа поддръжка от професионалисти
Техническата част не трябва да бъде причина да се откажете от разширяването на бизнеса си. След първоначалната изработка на онлайн магазина той може да бъде изцяло поддържан и администриран от неговите разработчици. По този начин единственото, което ще правите е да обработвате и изпращате поръчките си до клиентите. Цената на услугата поддръжка на онлайн магизин варира в зависимост от много фактори, някои от които са:
- Брой на посещенията;
- Размер на базата данни – брой продукти, снимки и т.н.;
- Платформата, която е избрана за създаването на онлайн магазина (ако е използвана готова платформа – CMS, то поддръжката ще бъде значително по-евтина)
За повече информация относно разликата между готовите системи и custom решенията прочетете статията Какво е CMS и подходяща ли е за създаване на уеб сайт на моята фирма?
Средната цена за поддръжка на онлайн магазина ви не би трябвало да надвишава 30лв/работен час освен в някои специфични случаи.
Надяваме се, че статията ви е била полезна. Ако имате допълнителни предложения за ползи от разширяване на дейността онлайн ще се радваме да ги споделите в коментарите под статията.